Meni

Správne stravovacie návyky – podporujte ich už teraz!

Venujte dôslednú pozornosť tomu, čo Vaše dieťa konzumuje ako batoľa. V ranom detstve sa kladú základy zdravých stravovacích návykov, ktorých sa Vaše dieťa môže celé roky držať.

Využite možnosť preveriť si svoje vlastné stravovacie návyky a v prípade potreby zmeniť ich! Ako rodičia ste významným vzorom pre svoje dieťa pri výbere potravy a stravovacích návykov. Vždy sa snažte jesť spolu so svojím dieťaťom: minimálne raz denne by sa pri stole mala stretnúť celá rodina. Deti potrebujú pri jedle spoločnosť a správny vzor.

Ideálne by ste mali dieťaťu podávať široké spektrum zdravých potravín. Pestrá strava pozostávajúca zo zdravých ingrediencií zabezpečuje vyvážený prísun živín. Aj keď dieťa niektoré pokrmy spočiatku odmieta, je dôležité ponúkať ich nenásilným spôsobom znovu. Je praktické mať všetky zložky jedla na stole a nechať dieťa, aby si vybralo. Pravidlo je, že sa musí zjesť niečo z toho, čo je na stole, ale dieťa si môže vybrať, čo to bude. Deti potrebujú až 10 „pokusov“ predtým, ako prijmú nový pokrm a bez problémov ho zjedia. Potom si Váš miláčik samozrejme zaslúži pochvalu.

Jedlo – potešenie pre deti aj rodičov

Už na konci prvého roka života sa Vaše dieťa môže učiť samostatne jesť, keď bezpečne sedí vo svojej vysokej stoličke. Jedlo, ktoré sa ľahko chytá, sa môže jesť prstami. Pomaly sa dieťa naučí jesť lyžičkou. Dajte dieťaťu vyhovujúci príbor, ktorý je vhodný pre malé deti, s mierne zahnutou lyžicou a VEĽKÝ! podbradník, pretože neporiadok je súčasťou učenia. Môžete zakryť aj oblečenie dieťaťa a dlážku.

Dajte svojmu dieťaťu dostatokť času na to, aby sa s jedlom pohralo. Na začiatku bude jedlo všade, len nie v ústach, ale to je úplne normálne. Buďte trpezliví a občas dieťaťu pomôžte predvádzaním, posmeľovaním a chválením. Ak má už dieťa skúšania dosť, môžete mu pomôcť a nakŕmiť ho, aby sa hladný objaviteľ nakoniec aj nasýtil.