Vitamín E chráni bunky

Prečo je vitamín E taký dôležitý?

Malé množstvá vitamínu E sú aj v celozrnných výrobkoch

Vitamín E patrí do skupiny vitamínov rozpustných v tukoch, čo znamená, že ho telo dokáže spracovať iba v kombinácii s tukom. Vitamín E je prospešný predovšetkým pre pokožku, vlasy a sliznice. Ale podieľa sa aj na tvorbe svalov, spojivového tkaniva a  ciev. Telo potrebuje vitamín E na budovanie imunitného systému. Vitamín E chráni bunkové steny pred agresívnymi zlúčeninami kyslíka tým, že vychytáva takzvané voľné radikály a zneškodňuje ich.

Potraviny, ktoré dodávajú veľké množstvá vitamínu E

Rastlinné produkty, ktoré sú bohaté aj na tuky, sú väčšinou dobrými zdrojmi vitamínu E. Medzi najlepšie zdroje vitamínu E patrí olej z pšeničných klíčkovsvetlicový olej a slnečnicový olej, mandle a orechy. Celozrnné výrobky tiež obsahujú malé množstvá vitamínu E.

Prejavy pri nedostatku vitamínu E

Prvým znakom nedostatku vitamínu E je spravidla suchá, vráskavá koža a súčasne pocit únavy a podráždenia. Metabolizmus svalov nepracuje naplno a môže byť znížená aj tvorba červených krviniek.