Vitamín B6

Prečo je vitamín B6 taký dôležitý?

Celozrnné produkty a zelenina sú bohaté na vitamín B6

Vitamín B6 známy aj pod názvom pyridoxín a podobne ako kyselina listová patrí k vitamínom skupiny B-komplex. Zabezpečuje optimálne využitie dôležitého nutričného proteínu z našej stravy. Tehotné ženy majú zvýšenú potrebu proteínov, a tým aj zvýšenú potrebu vitamínu B6. Okrem toho sa vitamín B6 podieľa na tvorbe krvi. Keďže počas tehotenstva sa objem krvi zvyšuje o viac ako jeden liter, vitamín B je dôležitý pre tvorbu krvi. Okrem toho má vitamín B6 vplyv na dôležité funkcie nervového systému a podporuje správnu funkciu imunitného systému.

Potraviny, ktoré dodávajú veľké množstvo vitamínu B6

Ryby alebo mäso, celozrnné produkty alebo zelenina – vitamín B6 sa nachádza v mnohých potravinách. Fazuľabanány sú mimoriadne bohaté na vitamín B6. Problémom je, že vitamín B6 je veľmi chúlostivý. Je rozpustný vo vode a ak je vystavený ultrafialovému žiareniu, stráca sa. Odporúča sa kupovať čo najčerstvejšie potraviny a pripravovať ich rýchlo a šetrne. Štúdie zistili, že nedostatok vitamínu B6 sa najčastejšie objavuje v poslednom trimestri tehotenstva. Preto sa odporúča dodatočný prísun vitamínu B6, napríklad prostredníctvom výživových doplnkov.

Prejavy pri nedostatku vitamínu B6

Vážny nedostatok tohto vitamínu vedie ku kožným a neurologickým problémom, očným problémom a anémii. Preto by ste nemali riskovať nedostatok vitamínu B6!